OMEGA 3 ile İyi Uykular Rem Uykusu - Emre Akkaya

OMEGA 3 ile İyi Uykular Rem Uykusu

Herkes  omega 3 yağ asitlerinin faydaları duymuş ya da okumuştur. Bu içerikte size Omega 3 faydaları hakkında bilgi vereceğim.

Yapılan araştırmalarda gösteriyor ki, OMEGA 3 seviyeleri içeren bir beslenme daha iyi bir REM UYKUSU almamızı sağlamaktadır.

Peki Rem Uykusu nedir diyeceksiniz? Onu da açıklayayım ;

REM UYKUSU, vücudunuzun dinlendiği, yenilendiği, büyüme hormonlarının salgılandığı ve bilgilerin depolandığı uyku evresidir. OMEGA 3, rem uykusuna geçişi kolaylaştırır ve böylece sabahları dinlenmiş bir şekilde, dinç olarak uyanırsınız. Önerilen günlük EPA+DHA dozu 250 ile 500 mg arasındadır.
Deniz yiyeceklerinde bulunan uzun zincirli bir yağ asidi olan OMEGA 3’ün daha yüksek seviyelerde tüketilmesinin daha iyi bir uyku ortamı sağladığı belirtilmektedir.

OXFORD ÜNİVERSİTESİ’NDE, 7-9 yaş aralığındaki uyku sorunu çeken 362 çocuk üzerinde yapılan bir çalışmada, çocuklarda görülen uyku sorunları, davranışsal ve bilişsel sorunlar OMEGA 3 eksikliği ile ilişkilendiriliyor. Çalışmanın sonunda OMEGA 3 verilen çocukların, plasebo verilen çocuklara göre her gün 1 saat daha fazla uyudukları gözlemlenmiştir.

 

Prof Paul Montgomery:
“Şu an yaşadığımız dönemde, her 10 kişiden 4’ünün klinik düzeyde uyku problemi yaşadığını görmek endişe verici! Vücuda OMEGA 3 ve OMEGA 6 yağ asitlerinin alınması, uykunun düzenlenmesinde kilit rol oynur.” ifadesi ile Omega yağ asitlerinin önemini bir kez daha vurguluyor.

Peki sizin Omega hakkında düşünceleriniz nelerdir. Yorumlarınızı bekliyorum 🙂

Facebook Yorumları

/* ]]> */